fbpx

BLOG

Mindig a páciens érdekeit tartom szem előtt

Munkatársainkat bemutató interjúsorozatunkban ezúttal dr. Albeck Péter, a klinika protetikus szakorvosa mesél pályafutásáról, legemlékezetesebb kezeléseiről és a vitorlázórepüléshez fűződő viszonyáról.

Miért pont fogorvos lettél? Mi volt a fő motiváció?

Orvos családból származom, édesanyám ortopédus, édesapám öt szakvizsgát tud magáénak, eredetileg baleseti sebészként dolgozott, most háziorvos és sportorvos körben látja el a pácienseket. Egészen kisgyermekkoromtól fogva úgy neveltek, hogy bármi lehet belőlem, kivéve orvos. Amikor pályát kellett választanom, természetesen az orvosi irány mellett döntöttem, amit ők továbbra is elleneztek, de közös megegyezés alapján a fogorvosi pálya lett a befutó. Utólag megértem az álláspontjukat és hálás vagyok nekik, mert valóban ez az igazán nekem való.

Szerinted milyen tulajdonságok jellemzik a jó szakfogorvost?

Az orvos és a páciens között nagy bizalomra van szükség, hiszen általában egy rettegett ellátásra számít az ember, amire nehezen szánja rá magát. Ha az orvos és a páciens megtalálják a közös hangot, elnyerik egymás bizalmát, a siker már szinte garantált. Ha az orvos szakmai felkészültsége és elhivatottsága megfelelő, akkor tudja, hogy a páciens elégedetten fog kiszállni a székből, és ez innentől egy erős kapoccsá válik. Tehát a legfontosabb, hogy az orvos képes legyen elnyerni a páciens bizalmát, aminek a záloga a megfelelő szakmai tapasztalat és empátia.

Mi az elsődleges szakterületed? Milyen területeken rendelkezel tapasztalattal?

A fogpótlástan (protetika), ebben rendelkezem a legnagyobb tapasztalattal és ezt tartom a fő profilomnak. Ezen belül az implantációs fogpótlás, koronák, hidak és kivehető protézisek tervezése, illetve kivitelezése a „mesterségem”. Annak érdekében, hogy ezt a területet jól végezhessem, elengedhetetlen, hogy interdiszciplinárisan gondolkodjam. Ismernem kell a konzerváló fogászat, az endodontia (gyökérkezelések), a szájsebészet és a fogszabályozás lehetőségeit is, így általános jellegű ellátásokat is végzek, vagyis szájsebészeti beavatkozásokat, töméseket és gyökérkezeléseket. Korábbi munkáim során ezekből a kezelésekből is sikerült jelentős tapasztalatra szert tennem.

Másodlagos szakterületeimnek tekintem a konzerváló fogászatot, vagyis a megtartó kezeléseket, és az esztétikai fogászatot.

Melyik fogászati terület specialistáival működsz együtt a leggyakrabban a kezelések során?

A dentálhigiénikusok szerepe valamennyi kezelés esetében kiemelkedő. Ők a kulcsszereplői a kezelendő terület tisztává tételében, valamint a szanált terület egészségének megőrzésében, tisztántartásában. A fogpótlások gyakori közreműködői a szájsebészek, az implantológusok és az endodontus (gyökérkezelés) specialisták, akik a megfelelő alapot biztosítják a jövőbeni fogpótlások számára. A fogszabályozás szakemberei is gyakori szereplői lehetnek egy komplex ellátásnak, hiszen sok esetben a fogazat rendellenes pozíciója és a harapási defektusok az alapvető okai egy fogászati problémának. Ezen felül az esztétikai beavatkozások (héjak, esztétikus koronák) egy részét is fogszabályozás kell, hogy megelőzzön.

Mi jelent sikerélményt a munkádban?

Talán a legnagyobb sikeremnek azt élem meg, ha egy páciens bizalmat szavaz a csapatunknak, elfogadja a kezelési terveinket és kitart mellette. Összetett kezelések végeztével, ami akár egy évnél is tovább tarthat, a páciens mintha a saját fogait kapná vissza, sokszor jobb állapotban, mint az valaha is volt. Ezek az eredmények a végén mindig magukért beszélnek.

Sikerélményként tekintem az iDentity Clinic elindulását. Ez a rendelő a sokadik munkahelyem, de az utolsónak gondolom. Olyan kollégákkal együtt terveztük és valósítottuk meg a klinikát, akikkel hasonló elvek mentén végezzük munkánkat és mindannyian egymás szakértelmére támaszkodva, egymás véleményét figyelembevéve kezeljük pácienseinket, amivel az elérhető legjobb eredményt célozzuk meg.

Melyik eseted emléke él benned leginkább?

Talán a legmélyebb nyomot egy 40 év körüli Down-szindrómás hölgy hagyta bennem, akit a szülei hoztak el kezelésre egy rendkívül nagy gyulladással a szájüregben. Egy fogát kellett eltávolítanom ügyeleti körülmények között. A szülőkkel közreműködve elmondtuk a hölgynek, mi fog történni, és hogy sajnos fájdalomra számíthat, mert a nagy gyulladás miatt sokkal nehezebb a kezelendő terület érzéstelenítése. A beavatkozás közben potyogtak a könnyei, de egy szót sem szólt és kitartóan tűrte. Mikor végeztünk a foghúzással, száját összeszorítva odajött hozzám, megölelt és azt mondta: köszönöm! Rendkívül meglepő és megható pillanat volt, sosem fogom elfelejteni.

Mit tartasz a legnagyobb erényednek?

Mindig a páciens érdekeit tartom szem előtt. Gyakran okoznak nehézséget az anyagi szempontok, a gyógyulási idő, az esetleges félelem a kezelésektől. Ezeket igyekszem mindig a helyén kezelni, és bárhogyan is, de megtalálni a módját, hogy a páciens egészségét helyre tudjuk állítani.

Milyen idős volt a legfiatalabb és a legidősebb páciensed?

Éveken keresztül végeztem gyermek és iskolafogászati ellátást, a legfiatalabb talán egy 2 év körüli kisgyermek lehetett, aki szűrővizsgálaton vett részt. A legidősebb egy 94 éves bácsi volt, akinek implantációs fogpótlást készítettünk, mivel az a fogsor, amit a legutóbbi fogorvosától kapott, nem volt kielégítő, nem tud vele megfelelően rágni, így pedig nem is tudta elképzelni a további életét.

Fontosnak tartod a humán tényezőt, az emberekkel való bánásmódot, vagyis azt, hogy megfelelően kezeld a páciensek szorongását, félelmét vagy bűntudatát a kezelések során?

Minden kezelés esetében fontosnak tartom azt, hogy tervezetten, mind lelkileg, mind fizikálisan kellően felkészülve vágjunk bele. Ezáltal sokkal jobb eredményt érhetünk el, mintha sürgősségi körülmények között hajtanánk végre a beavatkozást, vagy esetleg egy olyan egészségi állapotban, amikor a szervezet már rosszabbul reagál erre.

Természetes dolog, hogy az emberek halogatják az orvosi szűrővizsgálatokat, velem is előfordul, hiszen valljuk be, orvoshoz járni senki sem szeret. Hiszek azonban abban, hogyha kellemes és biztonságérzetet keltő a környezet, és a páciens azzal a tudattal távozik a rendelőből, hogy rendben mennek a dolgok, akkor ezek az emlékek könnyebbé teszik a rendszeres ellenőrzések betartását.

Ha nem fogorvos lennél, mivel foglalkoznál?

Rengeteg dolog érdekel, főként a természetközeli és kreatív tevékenységek. Talán tájépítész lennék.

Mit említhetünk meg a magánéletedből?

Nemrégiben született meg első kislányunk feleségemmel, aki szintén az iDentity Clinic orvosa. Nagyon nagy boldogsággal tölt el mindkettőnket az érkezése, de mivel a feleségem is szakmabeli, megérti, hogy milyen kötelezettségekkel jár a pácienseink iránt felelősséget vállalni.

Szabadidőm legnagyobb részét a vitrolázórepülés teszi ki. Ez gyerekkorom óta meghatározó része az életemnek. Versenyzem, oktatok, és az egyik legnagyobb múltú vidéki repülőklub elnöke vagyok több éve.

Emellett egy szakmai szoftverfejlesztő projekt ötletgazdája és vezetője vagyok, ahol a fogtechnikák és a fogorvosok közötti kommunikációt szeretnénk még hatékonyabbá tenni. Elkötelezett támogatója vagyok a szakma fejlesztésének, nem csak saját érdekből, hanem minden orvos, fogtechnikus és legfőképpen páciens sikeres kezelései miatt.

Panasza van?
Írjon nekünk!

Gyors és hatékony fogászati kezelés, akár azonnal.
Kérjen visszahívást még ma!

További blogbejegyzéseink

Fogászat története

Az ókorban már nem csak húztak, hanem fúrtak is

A fogászat az egyik legősibb mesterség, ezt bizonyítják a sokszor több ezer éves régészeti leletek. Legújabb blogcikkünkben a fogorvoslás történetének legérdekesebb fejezeteit, mérföldköveit szedtük össze a teljesség igénye nélkül.

Elérhetőségek

Telefonszám:
+36 70 733 5333
Cím:

1117 Budapest, Móricz Zsigmond Körtér 15.
3. emelt 8. ajtó • Kapucsengő: 31

Kérjen ingyenes visszahívást

Kollégánk 24 órán belül (munkanapon) felveszi Önnel a kapcsolatot!